Splinter Cell Centre - SCC
  
Strona Główna ::  Forum ::  Artykuły ::  Linki
Październik 23 2017 07:57:44 
 
Nawigacja
Strona Główna
Forum
Artykuły
FAQ
Kontakt
Galeria
Szukaj
Linki
Redakcja
Partnerzy
Wymiana/bannery
Info

Tom Clancy
Ubisoft
Cenega
Porady ogólne
Tryby wizyjne
Sam Fisher
Irving Lambert
Anna Grimsdóttír
William Redding
Michael Ironside
Mapa
Polskie Klany
Plan Wydawniczy
Relacja z UbiDays08

DeviantART
SC Books

"Sojusz zła" - recenzja
"Kolekcjoner" - recenzja
SC: Conviction

Zapowiedź
Recenzja (PC)
Movies
Galeria
Conviction na E3
SC: Double Agent

O grze
Interfejs
Recenzja (XBOX)
Recenzja (PC)
Postacie
Wymagania sprzętowe
Hacking
Fabuła
Movies
Tryb multiplayer
Achievementy
Pasek zaufania
Rodzaje zakończeń
Video solucje (PC, X360)
Video solucje (Xbox)
Galeria
Promocja

SC: Essentials

O grze
Fabuła
Movies
Cheats
Galeria

SC: Chaos Theory

O grze
Interfejs
Recenzja (PC)
Recenzja (N-gage)
Wymagania sprzętowe
Fabuła
Wyposażenie
Włamywanie się
Hacking
Versus
Movies
Cheats
Video solucje
Galeria

SC: Pandora Tomorrow

O grze
Recenzja
Wymagania sprzętowe
Wyposażenie
Fabuła
Postacie
Movies
Cheats
Poradnik
Video solucje
Galeria

Splinter Cell

O grze
Recenzja
Wymagania sprzętowe
Fabuła
Postacie
Movies
Cheats
Video solucje
Galeria
Fan Zone
Story by Yuukimo
Story by IwaN Roz. 1
Story by IwaN Roz. 2
Story by IwaN Roz. 3
Story by IwaN Roz. 4
Story by IwaN Roz. 5
Story by IwaN Roz. 6
Story by IwaN Roz. 7
Story by IwaN Epilog
Story by Molook pt. 1
Story by Molook pt. 2
Stopka
SCC Copyright © 2007-2014

Wszelkie prawa zastrzeżone.

Zakaz kopiowania materiałów bez zgody administracji.

 
Zapowiedź
 
Tom Clancy's Splinter Cell: Conviction


Planowana data premiery: Luty 2010 (PS3, Xbox 360, PC)
Developer: Ubisoft Montreal
Wydawca: Ubisoft
Demo Styczeń 2010



O Splinter Cell: Conviction było głośno już dobre dwa/trzy lata temu. Mówiono o wielkiej zmianie w mechanice rozrywki, o braku charakterystycznego noktowizora oraz o poruszaniu się w biały dzień ulicami miasta... czyli wszystko to, mogliście przeczytać w poprzedniej zapowiedzi. Mimo już zaawansowanych prac ( trailer, gameplaye, wywiady) cały projekt uznano za bardzo ryzykowny i trafił do kosza. Wielka cisza, oczekiwanie fanów (brak Conviction na UbiDays, zawieszenie oficjalnego bloga) i tak aż do końca Maja bierzącego roku.
Pomijając już nie wnoszące za dużo teaser'y przejdźmi do gameplayi - oczekiwanie fanów zostało wreszcie nagrodzone. Mowa tu o czerwcowych E3 w Los Angeles. Działo się naprawdę dużo.
Na podstawie wspomnianych już gameplayów pokazanych na targach można śmiało stwierdzić, że najnowsza część to połączenie Chaos Theory i Conviction w tej pierwszej wersji. Tak jest, nie przesłyszeliście się, mamy tutaj do czynienia z elementami skradanki i gry akcji.
Fabularnie Conv. znacznie różni się od podstawowej wersji. Nie mam tutaj skorumpowanej organizacji i intryg rodem z filmu sensacyjnego. Sam nie pracuje już dla Third Echelon, działa na własną rękę i szuka ludzi odpowiedzialnych za śmierć jego córki (wg wydarzeń w Double Agent została ona potrącona przez pijanego kierowcę). Warstwa fabularna na ten okres wygląda dobrze. Wątek utraty córki prawie całkowicie pominięty w DA powraca. Powiązania z poprzednimi częściami? Jak najbardziej. Zwłaszcza, że przy takim scenariuszu można sobie pozwolić na wiele swobody, a nie na określony z góry bieg wydarzeń. Podczas rozrywki będą pojawiały się tzw flashback'i, co doda grze klimatu. Bardzo dobry zabieg, który już w pewien sposób pokazuje potencjał całej produkcji.




Jako, że Sam działa na własną rękę zmianie uległ także sprzęt jakim będziemy dysponować. Sprawdzanie obecności przeciwników za drzwiami wiążę się z używaniem kawałka rozbitego szkła. Zamiast sprzętu najnowszej generacji do dyspozycji mamy zwykłą broń palną. Zmieniły się także metody przesłuchania przeciwników. Fisher jest bardziej brutalny - rozbijanie głowy o lustra, uderzenia o drzwi, to tylko niektóre „przyjemności” płynące z tego aspektu gry. Jak nic przypomina to Punishera i jego niekiedy wyszukane metody przesłuchań (mówię tutaj o grze z 2004 roku). Oczywiście podczas wymuszania informacji będziemy mogli wykorzystać otoczenie. Nic nie będzie stało na przeszkodzie, aby podczas użerania się z delikwentem zdemolować całą lokację w której się znajdujemy.
Walka wręcz została rozwinięta, dostajemy pełen wachlarz ruchów, które będziemy mogli wykorzystywać w walce. Łamiemy ręce, rozbijamy głowy... Innymi słowy – Sam z grzecznego chłopca przeistacza się w bezwzględnego łowcę. Przyznam, że całość mnie powala, ba, ta gra ma tak ogromny potencjał, że być może dzięki tej części fanów Sama przybędzie? Nic nie stoi na przeszkodzie, aby tak się stało. Animacja rybaka wygląda tak dobrze, że jeżeli poziom się utrzyma w finalnej wersji to zaryzykuje stwierdzenie, że Conviction to najlepsza część serii. Jego poruszanie się nie jest może zbyt realistyczne, ale może znacznie ułatwić rozrywkę. Warto coś napisać o wyglądzie Fishera, nie mamy tutaj kombineznonu znanego z poprzednich części ani wdzianka, który miał być w "starym" Conv.. Można powiedzieć, że teraz strój wygląda jak połączenie wyżej wymienionej garderoby. Sam wyglądem do bólu przypomina tego z Chaos Theory, ma nawet identyczną fryzurę. Niestety na głowie Fishera pojawiąją się pierwsze siwe włosy... Czyżby ta odsłona to pożegnanie z serią?
Sztuczna inteligencja (lub jak kto woli - SI) wygląda całkiem nieźle. Przeciwnicy podczas wymiany ognia używają osłon - są w stanie przewrócić mebel i się za nim ukryć. Szkoda, że nie zostało nam pokazane większe miasto, a przynajmniej teren po którym się poruszamy. Narazie wygląda to dobrze. Ludzie są przejęci własnymi zajęciami, tam jakaś para podziwia okolicy, a z kolei inny przechodzień nie zwraca na nas uwagi tylko idzie przed siebie. Jeszcze raz noszę nadzieje, że twórcy tego nie zawalą. Bo jak wiemy - o to nie trudno.



Zniknął również bardzo znany i rozpoznawalny OPSAT, zadania będą wyświetlać się na np. ścianach budynków. Ciekawe rozwiązanie, które odciąży nas od ciągłego podróżowania do zakładki z zadaniami w grze. Elementy składanki zostały wyważone w stosunku do elementów gry akcji, mamy tutaj → wejście do pomieszczenia, obezwładnienie przeciwnika, użycie go jako żywej tarczy i wyeliminowanie reszty opponentów. Całą akcja rozgrywa się w niecałe 4 sekundy. Z drugiej strony możemy przeprowadzać egzekucje „z cienia” (przeciąganie zbira przez murek, czy obezwładnienie). Niestety podczas krótkiego filmiku możemy wywnioskować, że cała gra jest nastawiona na akcję i właśnie z takich szybkich sekwencji będziemy najczęściej korzystać. Granie stealth już nas nie spowalnia, możemy bardzo szybko przekraść się obok przeciwników. Do tego przyda nam się gzyms, czy krawędzie murów.
Jeżeli chodzi o kwestie graficzną to jak każda dzisiejsza gra - Conviction spełnia wszystkie standardy audio/wizualne. Dopracowane pomieszczenia, modele postaci, „gra cieni”, wybuchy, których jest nadzwyczaj sporo prezentują się znakomicie. Od tej gry aż bije klimat. Jest mrocznie, niekiedy strasznie i przytłaczająco.
Podsumowując, myślę, że Ubi nie zawiodło. Gra prezentuję się znakomicie, dostaliśmy odświeżoną Chaos Theory z nową fabuła i elementami gry akcji. Według wczorajszych filmików Splinter Cell: Conviction zostanie wydany tylko na X-BOX 360 i PC i PS3. Demo już w styczniu 2010 roku! Nie mogę się doczekać, aż przetestuję dzieło Ubi.

Nadzieje:
- Wreszcie porządny SC od 2005 roku
- Dobre rozwiązanie wątku fabularnego
- Klimat, który będzie utrzymywał się przez całą grę
- Mechanika...

Obawy:
- ... która może zamienić rozrywke w typowy shooter
- Nowy Sam nie wszystkim może przypaść do gustu
- Elementy skradanki potraktowane po macoszemu
Komentarze
@MALPA@ dnia maj 26 2007 20:24:07
Ja tylko zacieram ręcesmiley
Jerry2k dnia maj 26 2007 20:37:23
Cóż moge rzec - ja też smiley
Arion dnia sierpień 16 2007 12:28:34
Ciekawe jakie będą wymagania (mam nadzieje, że nie strasznie kosmiczne...) w wersji na PC
KittyCell dnia listopad 08 2007 22:38:00
Niezle sie zapowiada oby mi weszla na kompasmiley
Maniutek dnia maj 05 2008 20:23:46
Podejrzewam, że wymagania w wersji na PC będą nie wiele więkze od SCsmileyA... obysmiley Ale jestem pozytywnie nastawionysmileysmiley
Molook dnia maj 08 2008 19:43:00
Na pewno będą mniejsze od tych na GTA IV <Wymagania dla ciekawych na PC
maciejowa1994 dnia maj 27 2008 16:17:08
No i premiera moze odbyc sie dopiero 2010rsmiley
Tchesyek dnia grudzień 31 2008 18:40:47
Według X360 Wire będzie jeszcze w tym roku. Oby to była prawda smiley A o wymagania się nie martwię, na urodziny dostanę Xboxa 360 smiley
Maniutek dnia czerwiec 03 2009 16:25:24
Poprawcie w nadziejach to "wreście" na wreszcie smiley
Jerry2k dnia czerwiec 03 2009 16:41:10
rany ale masakra xD już poprawione, sry za literówke ;]
Arek_07 dnia lipiec 18 2009 22:21:13
Tą część serii gier Splinter Cell oczekiwałem najbardziej. Tylko najgorsze są wymagania bo mój komputerek za dobrze nie smiga smiley
sam555 dnia luty 21 2010 23:02:04
A więc o co chodzi z tym wreszcie porządny SC od 2005 roku?smiley
Dodaj komentarz
Zaloguj się, żeby móc dodawać komentarze.
Oceny
Dodawanie ocen dostępne tylko dla zalogowanych Użytkowników.

Proszę się zalogować lub zarejestrować, żeby móc dodawać oceny.

Świetne! Świetne! 50% [3 Głosów]
Bardzo dobre Bardzo dobre 17% [1 Głos]
Dobre Dobre 33% [2 Głosów]
Przeciętne Przeciętne 0% [Żadnych głosów]
Słabe Słabe 0% [Żadnych głosów]
Reklama
Anti Spam
www.antyspam.pl
Logowanie
Nazwa Użytkownika

Hasło



Nie jesteś jeszcze naszym Użytkownikiem?
Kilknij TUTAJ żeby się zarejestrować.

Zapomniane hasło?
Wyślemy nowe, kliknij TUTAJ.
Online
Gości Online: 1
Brak Użytkowników Online

Zarejestrowanch Uzytkowników: 372
Nieaktywowany Użytkownik: 277
Najnowszy Użytkownik: oferkol
Shoutbox
Tylko zalogowani mogą dodawać posty w shoutboksie.

Czana
27/08/2013 00:15
Ja zaglądam smiley Podrzuć temat..

bestia6985
26/08/2013 22:22
Żyje tu ktoś, to smutne że na tej stronie nikt nie siedzi ... smiley

Magda990
26/03/2013 15:12
Szkoda że tak tu cicho ;(

fischerowiec
16/01/2013 15:41
Ja też

Magda990
26/09/2012 15:37
Me ;D

reburn
17/09/2012 14:49
siemanko, zagląda tu ktoś czasem ?

Magda990
31/08/2012 09:27
no szkoda smiley a przy okazji to siema bo się nawet nie przywitałam smiley

Paul
30/08/2012 21:23
Eh, SCC śpi bo w sumie nikt nie ma czasu opiekować się serwisem, smutne to ale prawdziwe.

MarcedOne
19/08/2012 02:47
wieki mnie tu nie bylo a SCC dalej spi.

michal
09/08/2012 21:20
(przepraszam za składnię wypowiedzi, ale po dniu spędzonym w robocie, poprawność językowa jest ostatnią rzeczą, na której mi zależy... -_- )

Archiwum

Załóż : Własne Darmowe Forum | Własną Stronę Internetową | Zgłoś nadużycie