Splinter Cell Centre - SCC
  
Strona Główna ::  Forum ::  Artykuły ::  Linki
Czerwiec 26 2017 17:40:50 
 
Nawigacja
Strona Główna
Forum
Artykuły
FAQ
Kontakt
Galeria
Szukaj
Linki
Redakcja
Partnerzy
Wymiana/bannery
Info

Tom Clancy
Ubisoft
Cenega
Porady ogólne
Tryby wizyjne
Sam Fisher
Irving Lambert
Anna Grimsdóttír
William Redding
Michael Ironside
Mapa
Polskie Klany
Plan Wydawniczy
Relacja z UbiDays08

DeviantART
SC Books

"Sojusz zła" - recenzja
"Kolekcjoner" - recenzja
SC: Conviction

Zapowiedź
Recenzja (PC)
Movies
Galeria
Conviction na E3
SC: Double Agent

O grze
Interfejs
Recenzja (XBOX)
Recenzja (PC)
Postacie
Wymagania sprzętowe
Hacking
Fabuła
Movies
Tryb multiplayer
Achievementy
Pasek zaufania
Rodzaje zakończeń
Video solucje (PC, X360)
Video solucje (Xbox)
Galeria
Promocja

SC: Essentials

O grze
Fabuła
Movies
Cheats
Galeria

SC: Chaos Theory

O grze
Interfejs
Recenzja (PC)
Recenzja (N-gage)
Wymagania sprzętowe
Fabuła
Wyposażenie
Włamywanie się
Hacking
Versus
Movies
Cheats
Video solucje
Galeria

SC: Pandora Tomorrow

O grze
Recenzja
Wymagania sprzętowe
Wyposażenie
Fabuła
Postacie
Movies
Cheats
Poradnik
Video solucje
Galeria

Splinter Cell

O grze
Recenzja
Wymagania sprzętowe
Fabuła
Postacie
Movies
Cheats
Video solucje
Galeria
Fan Zone
Story by Yuukimo
Story by IwaN Roz. 1
Story by IwaN Roz. 2
Story by IwaN Roz. 3
Story by IwaN Roz. 4
Story by IwaN Roz. 5
Story by IwaN Roz. 6
Story by IwaN Roz. 7
Story by IwaN Epilog
Story by Molook pt. 1
Story by Molook pt. 2
Stopka
SCC Copyright © 2007-2014

Wszelkie prawa zastrzeżone.

Zakaz kopiowania materiałów bez zgody administracji.

 
Recenzja by Paul
 
Splinter Cell Double Agent (Xbox)

Splinter Cell, tak bez wątpienia jest to nad wyraz znana i lubiana seria gier. Seria, która pokazała jaki wiele zabawy może dać techniczny, bardzo realny styl skradania się, opierający się na ataku z zaskoczenia. Można powiedzieć, że seria nieźle namieszała w gatunku co działa oczywiście na jej korzyść. Minęło już naprawdę sporo czasu od premiery pierwszej gry z serii, a teraz mamy okazję pogrywać w jej czwartą odsłonę, ależ ten czas leci.

This is your choice Fisher...

Zacznę od tego, że Splinter Cell Double Agent wprowadza kilka ciekawych zmian do świata Sama Fishera. Najważniejszą z nich jest próba (całkiem udana zresztą) ucieczki od liniowości rozgrywki. Przecież każdy gracz woli sam podejmować decyzje w trakcie grania niż obserwować te już podjęte przez autorów gry. W DA postanowiono pójść w tym pierwszym kierunku. Developer wpadł na prosty ale jakże rajcowny pomysł. Czemu nie umożliwić graczowi doświadczenia interaktywnych wyborów w trakcie rozgrywki wpływających na dalszy rozwój wydarzeń. Tak więc podczas co niektórych misji zdarzają się interaktywne wstawki, w których często za jednym naciśnięciem buttona możemy dokonać wyboru. Co jeszcze ciekawsze, nasze decyzje mają odbicie na tzw. pasku zaufania. Ów pasek to swoista szala na której bezustannie balansujemy. Po jednej stronie mamy JBA (Ci źli), a po drugiej NSA (Ci dobrzy). Jeżeli będziemy podejmować decyzje pokroju zabicia kogoś niewinnego, wysadzenie czegoś itp. zyskujemy zaufanie JBA jeżeli z kolei nasze decyzje są moralnie poprawne, humanitarne zyskujemy zaufanie NSA. Jeżeli przesadzimy w którąś stronę możemy spodziewać się niezadowolenia jednej ze stron, trudności z tym związanych, a nawet Game Over. Odpowiednie decyzje są ważnym elementem gry. Błędem byłoby sądzić, iż będą to proste problemiki, co to to nie w DA mamy bardzo często do czynienia z wyborami natury moralnej, pokroju zabić wielu niewinnych aby ocalić jednostkę nam drogą. Ten element dodaje charakteru grze i w pewien sposób nakłania aby przejść ją kilkakrotnie, żebyśmy mogli sprawdzić co by się stało gdybyśmy zdecydowali inaczej. Cwany zabieg, nie ma co. Kolejną zmianą w stosunku do poprzednich odsłon jest dorosła, wciągająca fabuła. Zwykle w SC mieliśmy do czynienia z banalną, przewidywalną historią, jednak tym razem jest zupełnie inaczej. Historia opowiedziana w DA jest bardzo życiowa, przybliża nam postać głównego bohatera, pozwala nam lepiej go poznać. Wreszcie można spodziewać się ciekawych zwrotów akcji i naprawdę oryginalnych, wyrazistych postaci. Nie chce zdradzać zbyt wielu szczegółów odnośnie fabuły gry tak więc napisze o niej ogólnikowo, jednak jeśli nie chcesz dowiedzieć się absolutnie niczego o warstwie fabularnej DA najlepiej omiń ten akapit i od razu przejdź do Gameplay ;).
Tak więc podczas pierwszej misji Fisher dowiaduje się o śmierci swojej córki, bardzo źle to znosi. Jest tak podłamany psychicznie, że podejmuje się niezwykle niebezpiecznego zadania infiltracji agencji terrorystycznej John's Brown Army (JBA) od środka. Musi więc działać jako tytułowy podwójny agent i starać się zdobyć zaufanie terrorystów zachowując swoje prawdzie zamiary w tajemnicy.

Gameplay

W tym temacie zmian nie jest zbyt wiele, mamy tu praktycznie identyczny system rozgrywki jak w poprzednich częściach serii. Tak jak to ze Splinter Cell bywa mechanika choć trochę wtórna nie zawodzi. Sterowanie jest intuicyjne i precyzyjne. Fisher dysponuje wszystkimi swoim flagowymi ruchami. Uświadczymy split-jumpy, przyleganie do ścian, zwisanie z rur i wszystkie inne tak lubiane przez graczy manewry. Ich animacja nie uległa większym zmianom, nadal sprawiają bardzo dobre wrażenie. Jeśli chodzi o gadżety to oprócz standardowego SC Pistola, SC-20k, granatów i noża znajdzie się również kilka nowych zabaweczek. Nie ma tego zbyt wiele ale cieszy fakt, że autorzy postanowili dać nam do dyspozycji coś nowego. Warto nadmienić, że czasem nasz ekwipunek zależy od stanu paska zaufania. Sama struktura gry nie ulegała jakimś większym zmianom, nadal nasz priorytet to pozostanie niewidzialnym dla wroga, wykonywanie zadań głównych i pobocznych. Zresztą bez tego nie wyobrażam sobie żadnego Splinter Cell'a.


How I look?

Warstwa graficzna gry jest dobra ale zdecydowanie nie olśniewająca. W porównaniu z poprzednią częścią (Chaos Theory) wypada nieznacznie gorzej. Z czego to wynika? To pozostanie już tajemnicą twórców. O ile postać Fishera i lokacje prezentują się solidnie tyle napotkane postacie nie są już tak dobrze wykonane, miejscami zdarzają się gorsze tekstury i powtarzający się strażnicy. W końcu nic nie jest idealne. Widać, że Ubisoft nie wycisnął siódmych potów z poczciwego Xboxa tak jak to miało miejsce w przypadku poprzedniej części SC. Czy to znaczy, że Podwójny Agent wygląda kiepsko? W żadnym wypadku, to nadal naprawdę ładna gra z wieloma ciekawymi efektami wizualnymi, po prostu nie spełniła do końca moich graficznych oczekiwań. O ile do grafiki można mieć niewielkie zastrzeżenia to warstwie muzycznej nie można nic zarzucić. Odgłosy otoczenia sprawiają naprawdę dobre wrażenie. Tradycyjnie Michael Ironside podkładający głos Fisherowi spisał się świetnie, miło słucha się każdej kwestii wypowiadanej przez Sama w trakcie gry. Muzyka również sprawdza się wyśmienicie budując napięcie w trakcie grania, ogólnie rzecz biorąc nie ma się do czego przyczepić. Zresztą warstwa muzyczna zawsze była mocną stroną gier z pod znaku Splinter Cell i pewnie tak pozostanie.


Summation

Splinter Cell Double Agent to naprawdę świetna gra. Wciągająca, przemyślana, opatrzona ciekawą warstwą fabularną. Oczywiście ma kilka wad pokroju "tylko" ładnej oprawy graficznej, pewnych niedociągnięć jak np. powtarzający się przeciwnicy i mimo wszystko krótkiego czasu gry (ok. 10-12h). To jednak tak naprawdę tylko detale nie zmieniające ostatecznego werdyktu, DA to naprawdę dobra produkcja, z którą warto spędzić czas przed konsolą. Trudno nie oceniać Double Agent przez pryzmat poprzednich części SC, jednak to całkowicie zrozumiałe. Według mnie DA nie jest najlepszą częścią serii, ale mimo na pewno zasługuje na uznanie graczy. Szczerze polecam.

Oceniaczka:
Grafika - 8,5/10
Muzyka - 9/10
Grywalność - 9/10
Ogólnie 9/10

Komentarze
otc dnia maj 22 2007 18:01:59
obiektywizm i bezstronność - te cechy cenię najbardziej w recenzjach. No i trochę krytyki smiley
da7k dnia sierpień 24 2007 23:07:01
dobra recenzja smiley
sam555 dnia czerwiec 27 2009 22:42:46
A co z wersją PC i XBOX360.Trzeba zrobić oddzielną recenzje.
Dodaj komentarz
Zaloguj się, żeby móc dodawać komentarze.
Oceny
Dodawanie ocen dostępne tylko dla zalogowanych Użytkowników.

Proszę się zalogować lub zarejestrować, żeby móc dodawać oceny.

Świetne! Świetne! 75% [3 Głosów]
Bardzo dobre Bardzo dobre 0% [Żadnych głosów]
Dobre Dobre 25% [1 Głos]
Przeciętne Przeciętne 0% [Żadnych głosów]
Słabe Słabe 0% [Żadnych głosów]
Reklama
Anti Spam
www.antyspam.pl
Logowanie
Nazwa Użytkownika

Hasło



Nie jesteś jeszcze naszym Użytkownikiem?
Kilknij TUTAJ żeby się zarejestrować.

Zapomniane hasło?
Wyślemy nowe, kliknij TUTAJ.
Online
Gości Online: 1
Brak Użytkowników Online

Zarejestrowanch Uzytkowników: 372
Nieaktywowany Użytkownik: 258
Najnowszy Użytkownik: oferkol
Shoutbox
Tylko zalogowani mogą dodawać posty w shoutboksie.

Czana
27/08/2013 00:15
Ja zaglądam smiley Podrzuć temat..

bestia6985
26/08/2013 22:22
Żyje tu ktoś, to smutne że na tej stronie nikt nie siedzi ... smiley

Magda990
26/03/2013 15:12
Szkoda że tak tu cicho ;(

fischerowiec
16/01/2013 15:41
Ja też

Magda990
26/09/2012 15:37
Me ;D

reburn
17/09/2012 14:49
siemanko, zagląda tu ktoś czasem ?

Magda990
31/08/2012 09:27
no szkoda smiley a przy okazji to siema bo się nawet nie przywitałam smiley

Paul
30/08/2012 21:23
Eh, SCC śpi bo w sumie nikt nie ma czasu opiekować się serwisem, smutne to ale prawdziwe.

MarcedOne
19/08/2012 02:47
wieki mnie tu nie bylo a SCC dalej spi.

michal
09/08/2012 21:20
(przepraszam za składnię wypowiedzi, ale po dniu spędzonym w robocie, poprawność językowa jest ostatnią rzeczą, na której mi zależy... -_- )

Archiwum

Załóż : Własne Darmowe Forum | Własną Stronę Internetową | Zgłoś nadużycie